Všeobecné obchodné podmienky pre nákup internetovom obchode www.zahradkarstvoecho.sk


1. Prevádzkovateľ internetového obchodu
2. Vymedzenie pojmov
3. Všeobecné ustanovenia
4. Objednanie tovaru a služieb
5. Platobné podmienky
6. Dodacie podmienky
7. Práva a povinnosti zmluvných strán
8. Vrátenie tovaru
9. Reklamácia
10. Ochrana osobných údajov
11. Alternatívne riešenie sporov
12. Záverečné ustanovenia

1. Prevádzkovateľ internetového obchodu

ECHO spol. s r.o.
Lučenská 394/35
99001 Veľký Krtíš

 

IČO: 31590616, DIČ: 2020472608, IČ DPH: SK2020472608

 

Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Banská Bytrica, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 1376/S.

 

Bankové spojenie:

VÚB, a.s., pobočka Veľký Krtíš , č. účtu/kód banky: 1414474956 / 0200
IBAN: SK13 0200 0000 0014 1447 4956, BIC: SUBASKBX

Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty (DPH).

Orgán dozoru a dohľadu: Inšpektorát SOI so sídlom v Banskej Bystrici, tel. č. 048/412 49 69.

 

2. Vymedzenie pojmov

 

Predávajúci: je prevádzkovateľ internetového obchodu www.zahradkarstvoecho.sk
Kupujúci: spotrebiteľ alebo iný obchodník, ktorý odoslal elektronickú objednávku spracovanú systémom www.zahradkarstvoecho.sk
Spotrebiteľ: je FO, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania
Obchodník: je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci svoje podnikateľskej činnosti alebo povolania

Práva podľa Zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa sa vzťahujú len na kúpne zmluvy uzatvorené medzi predávajúcim a spotrebiteľom.

Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky internetového obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom internetového obchodu.

 

3. Všeobecné ustanovenia

 

Tieto obchodné podmienky sú zverejnené na stránke internetového obchodu www.zahradkarstvoecho.sk , čím je umožnená ich archivácia alebo reprodukcia kupujúcim. 
Vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia týmito obchodnými podmienkami, ktoré sú pre obe strany záväzné.

Kupujúci zaslaním svojej objednávky potvrdzuje, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, porozumel im a súhlasí s nimi.

 

4. Objednanie tovaru a služieb

 

Kupujúci si môže tovar objednať prostredníctvom nákupného košíka alebo emailu (uvedený v kontaktoch). Objednávanie inou formou, napr. telefonicky nebude zo strany predávajúceho akceptované (nevzťahuje sa na telefonickú komunikáciu pre špecifikáciu objednávky).

Každá objednávka musí obsahovať presný názov tovaru alebo objednávací kód, počet kusov z každej položky, spôsob úhrady a doručenia tovaru, celé meno odosielateľa, poštovú adresu pre doručenie tovaru a telefonický kontakt.
V prípade právnickej osoby aj IČO a DIČ spoločnosti, dodaciu adresu, fakturačnú adresu (ak je iná ako dodacia adresa), kontaktnú osobu , telefón, spôsob platby a doručenia.
Pred samotným odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené skontrolovať a prípadne zmeniť/opraviť údaje, ktoré do objednávky vložil. Po potvrdení a odoslaní objednávky sú údaje uvedené v objednávke považované predávajúcim za správne a objednávka sa považuje za záväznú. Predávajúci po obdržaní objednávky potvrdí toto kupujúcemu elektronickou poštou na adresu uvedenú v objednávke.

V prípade, že v priebehu doby, kedy bol tovar objednaný, prišlo k výraznej zmene ceny tovaru alebo dodávaného sortimentu zo strany výrobcu/dodávateľa, bude predávajúci informovať o tejto skutočnosti kupujúceho, pričom po dohode s kupujúcim môže objednávku modifikovať alebo od nej odstúpi, či už kupujúci alebo predávajúci.
Rovnako tak aj v prípade, ak výrobca prestane dodávať objednaný tovar alebo uvedie na trh jeho novú verziu. V takomto prípade, a ak už bola kupujúcim uhradená kúpna cena alebo jej časť (záloha), je predávajúci povinný vrátiť túto zaplatenú čiastku v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim, pokiaľ sa nedohodnú inak.

Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ak ide o osoby, ktoré už predtým podstatným spôsobom porušili kúpnu zmluvu, resp. tieto obchodné podmienky.

Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania tovaru.
Rozmery, hmotnosť, objem či iné technické údaje o tovaroch, uvedené na stránke predávajúceho alebo v katalógoch sú údajmi nezáväznými a vychádzajúcimi z údajov dodávateľov/výrobcov.

 

5. Platobné podmienky

 

Všetky ceny sú uvedené vrátane príslušnej sadzby dane z pridanej hodnoty (DPH) a platia výhradne pre nákup v internetovom obchode.

Cena tovaru nezahŕňa poplatky za doručenie, príp. dobierku. Tieto poplatky sú kalkulované pri každej objednávke individuálne. Výška poštovného závisí od konkrétneho prepravcu a hmotnosti objednaného tovaru.
Pri objednávke do zahraničia je doručenie tovaru vypočítané individuálne podľa hmotnosti zásielky a štátu, do ktorého zásielku posielame.

Dokladom o predaji je faktúra, ktorá je pripojená ku každej zásielke.

Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu cien tovaru spôsobených tlačovou chybou, zmenou veľkoobchodných cien výrobcov alebo z dôvodu iných nepredvídateľných zmien.
Predajca vždy oboznámi kupujúceho s akoukoľvek zmenou a objednávka sa bude považovať za potvrdenú až po vzájomnej dohode.

Pri špecifických, najmä cenovo náročnejších objednávkach, si predávajúci pre vznik kúpnej zmluvy vyhradzuje právo na požadovanie úhrady finančnej zálohy kupujúcim.

Platbu je možné realizovať:

- v hotovosti alebo platobnou  kartou v prípade osobného odberu
- vopred prevodom na účet predávajúceho v prípade osobného odberu
- vopred prevodom na účet predávajúceho pri zaslaní tovaru kupujúcemu
- na dobierku pri zaslaní tovaru kupujúcemu slovenskou poštou alebo kuriérskou službou


V prípade platby prevodom na účet vystaví predávajúci kupujúcemu predfaktúru, ktorú zašle v elektronickej podobe na emailovú adresu kupujúceho.
Daňový doklad (faktúru) zašle predávajúci kupujúcemu spolu s objednaným tovarom alebo ho kupujúci obdrží pri osobnom prevzatí tovaru v obchodnej prevádzke predávajúceho.

Predávajúci je oprávnený odoprieť dodať tovar kupujúcemu, a to až do úplného zaplatenia celej kúpnej ceny. V prípade, ak celá kúpna cena nebude zaplatená riadne a včas, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak zákazník, pri platbe pred prevzatím tovaru, neuhradí objednaný tovar do 7 dní od potvrdenia objednávky, predávajúci ma právo zrušiť rezerváciu tovaru pre kupujúceho a označiť objednávku za neplatnú. Zároveň zaniká obchodný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim.

 

6. Dodacie podmienky

 

Dostupnosť každého produktu, resp. čas jeho dodania je uvedený v popise každého tovaru. Tento údaj je orientačný a nie je garantovaný. Dodávky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne. Priemerná doba expedície nášho tovaru sa pohybuje v rozmedzí 3-14 dní. Pri tovare, ktorý nie je skladom Vás vopred upozorníme e-mailom alebo telefonicky na zmenu dodacej lehoty Vášho tovaru.

Po skompletizovaní objednávky a pripísaní platby na účet predávajúceho (pri platbe vopred) zašle predávajúci kupujúcemu email o vybavení objednávky a jej zaslaní na prepravu, resp. možnosti jej osobného prevzatia.

Miestom dodania tovaru je adresa dodania uvedená kupujúcim v elektronickej objednávke.

Spôsoby dodania tovaru sú nasledovné:

- kupujúci si môže prevziať tovar osobne v obchodnej prevádzke predávajúceho na adrese Lučenská 1281, 99001 Veľký Krtíš (Po-Pia  8.00-17.00, Sob.8.00-12.00)
- tovar bude kupujúcemu zaslaný slovenskou poštou  na adresu uvedenú kupujúcim
- tovar bude kupujúcemu zaslaný kuriérskou službou na adresu uvedenú kupujúcim

V prípade, že predávajúci nemôže dodať kupujúcemu tovar v stanovenej lehote, bude o tom informovať kupujúceho, pričom mu oznámi termín dodania alebo mu ponúkne náhradný tovar.

Predajca nezodpovedá za poškodenie alebo meškanie zásielky zavinené prepravnou spoločnosťou alebo Slovenskou poštou.

Od okamihu odovzdania tovaru na prepravu dopravcovi, zodpovedá za prípadnú škodu dopravca. Preto je potrebné, aby kupujúci alebo ním poverená osoba pri preberaní tovaru riadne skontrolovala, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade, že je doručená zásielka poškodená je potrebné priamo na mieste spísať s dopravcom záznam o zistenom poškodení. Kupujúci o tejto skutočnosti upovedomí predávajúceho čo najskôr a predávajúci ho bude následne kontaktovať s informáciou o ďalšom postupe.

V prípade, že kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu, bez spísania reklamácie s dopravcom, predávajúci nemusí uznať prípadné neskoršie reklamácie z tohto dôvodu.

V prípade, že kupujúci zistí poškodenie tovaru alebo inú vadu až po jeho prevzatí, je potrebné túto skutočnosť bezodkladne oznámiť predávajúcemu písomne alebo emailom (uvedený v kontaktoch), vrátane zaslania prípadnej fotodokumentácie.

V prípade, že si kupujúci neprevezme tovar ani po opakovaných pokusoch o jeho doručenie alebo ho osobne neprevezme do 3 pracovných dní od výzvy na osobný odber (ak sa nedohodlo inak), je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. V prípade platby vopred bude kupujúcemu vrátená uhradená kúpna cena tovaru.

 

7. Práva a povinnosti zmluvných strán

 

Predávajúci sa zaväzuje:

- dodať kupujúcemu druh a množstvo objednaného tovaru v kúpnej cene a za dohodnutých platobných podmienok,

- doručiť kupujúcemu objednaný tovar riadne a včas, v súlade s týmito obchodnými podmienkami,

- zabaliť tovar na prepravu tak , aby nedošlo k jeho poškodeniu počas prepravy,

- dodať kupujúcemu spolu s tovarom všetky doklady potrebné na riadne prevzatie a užívanie tovaru.

Kupujúci sa zaväzuje:

- objednaný tovar prevziať a skontrolovať neporušenosť obalov

- zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru.

 

8. Vrátenie tovaru

 

Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy pri nákupe cez e-shop sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a Zákona č.108/2024 o ochrane spotrebiteľa.

Právo kupujúceho odstúpiť od zmluvy sa vzťahuje len na spotrebiteľské zmluvy uzatvorené medzi predávajúcim a spotrebiteľom.

Spotrebiteľ má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy je zverejnený na stránke internetového obchodu a zároveň ho obdrží kupujúci spolu s objednaným tovarom.

POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA

1. Právo na odstúpenie od zmluvy

Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese: ECHO spol. s r.o., Lučenská 1281, 990 01 Veľký Krtíš, tel: 0910 113 015, email: obchod@zahradkarstvoecho.sk

Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám zaslali, jeho použitie však nie je povinné.

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy

Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame.

Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy.

Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. V prípade ak ste za tovar zaplatili formou dobierky, budeme Vás kontaktovať aby sme si s Vami dohodli spôsob vrátenia platby.

S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho, čo nastane skôr.

Tovar nám zašlite späť na našu adresu alebo ho prineste osobne na našu prevádzku Lučenská 1281, 990 01 Veľký Krtíš najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím tejto 14-dňovej lehoty.

Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.

Zároveň Vás chceme informovať, že zodpovedáte za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci, pričom riziko vzniku škody na tovare, ktorý je predmetom vrátenia znáša kupujúci až do okamihu prevzatia tohto tovaru predávajúcim (preto sa kupujúcemu odporúča poistiť si prepravu).

Pri vrátení tovaru je kupujúci povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane všetkej dokumentácie, návodu, záručného listu a pod.

V prípade, že kupujúci doručí predávajúcemu tovar, ktorý je poškodený alebo neúplný, má predávajúci nárok na náhradu škody.
Zakúpený tovar nemožno vrátiť ak ide o tovar klasifikovaný ako:

- tovar zhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa,

- tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

- tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

- tovar, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že miesto vrátenia kúpnej ceny predávajúci vymení vrátený tovar za iný tovar z ponuky v zodpovedajúcej hodnote.

Predávajúci si vyhradzuje právo neprebrať tovar zaslaný kupujúcim na dobierku.

 

9. Reklamácia

 

Podmienky reklamácie sa riadia príslušnými ustanoveniami reklamačného poriadku prijatého prevádzkovateľom a zverejnenom na internetovej stránke www.zahradkarstvoecho.sk.

 

10. Ochrana osobných údajov

 

IS obchodu je zaregistrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov SR.

Predávajúci týmto prehlasuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade so Zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov ako aj v súlade s ďalšími platnými právnymi predpismi SR.

Osobné údaje sú spracúvané len za účelom vyhotovenia faktúry a dodania tovaru a sú chránené v zmysle zákona.

Predávajúci neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti, Slovenskej pošty alebo štátnym orgánom v prípade kontroly. Zároveň sa zaväzuje, že na prianie zákazníka bezodkladne vymaže jeho osobné údaje z databázy internetového obchodu.

Kupujúci poskytuje predávajúcemu nasledovné údaje:
- v prípade, že kupujúci je fyzickou osobou: meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, adresu na doručenie, číslo telefónu a emailovú adresu.
- V prípade, že kupujúci je právnickou osobou: obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO,DIČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

Kupujúci zaslaním objednávky predávajúcemu vyhlasuje, že súhlasí v zmysle zákona č. 84/2014 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“), aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch.

Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných údajov kupujúceho. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.

Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje priamo na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii.

Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude získavať výlučne na účel uzavretia kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim.

Kupujúci má právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho vyžadovať:
- informácie o stave spracúvania svojich osobných údajov v informačnom systéme predávajúceho,
- informácie o zdroji, z ktorého predávajúci získal osobné údaje na spracúvanie,
- odpis svojich osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- opravu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
- likvidáciu svojich osobných údajov, ak bol splnený účel ich spracúvania, a ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie.

Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od záruky bezpečného zaobchádzania s osobnými údajmi zákazníkov v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (hackerom).

 

11. Alternatívny spôsob riešenia spotrebiteľský sporov

Podľa Zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov účinného od 1.1.2016 sú orgánmi alternatívneho riešenia sporov zo zákona Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia.

Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.

Predávajúci informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci odpovedal zamietavo na žiadosť.

Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

Návrh podáva spotrebiteľ príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov; možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.

Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ.

Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle ministerstva a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov.

12. Záverečné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky platia v znení uvedenom na stránkach internetového obchodu www.zahradkarstvoecho.sk v deň odoslania objednávky kupujúcim, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.

V prípade zmeny všeobecných obchodných alebo reklamačných podmienok sa celý proces nákupu riadi prostredníctvom tých obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim.

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 1.7.2024

Registrovať nový účet

close Shopping Cart